• ΜΑΘΗΜΑΤΑ
  • Η ΧΗΜΕΙΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ChemNetChemNet
  • ΜΑΘΗΜΑΤΑ
  • Η ΧΗΜΕΙΑ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ
  • ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ

  • Home
  • ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ
  • Καταστάσεις της ύλης

Καταστάσεις της ύλης

Καταστάσεις της ύλης

Η ύλη, ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, βρίσκεται σε τρεις φυσικές καταστάσεις: τη στερεά (s), την υγρή (l) και την αέρια (g).

Στη στερεά κατάσταση τα δομικά σωματίδια (π.χ. μόρια) βρίσκονται σε μικρές αποστάσεις μεταξύ τους, είναι σχεδόν ακίνητα, οι δε ελκτικές δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους είναι ισχυρές. Έτσι το σχήμα και ο όγκος τους πρακτικά δεν αλλάζει, εφ’ όσον οι συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας δε μεταβάλλονται.

Στην υγρή κατάσταση τα δομικά σωματίδια βρίσκονται, συγκριτικά με τη στερεά κατάσταση, σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Επίσης οι ελκτικές δυνάμεις μεταξύ των σωματιδίων είναι ασθενέστερες, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα. Έτσι τα υγρά έχουν καθορισμένο όγκο, δεν έχουν όμως καθορισμένο σχήμα και παίρνουν κάθε φορά το σχήμα του δοχείου στο οποίο τοποθετούνται.

Τέλος, στην αέρια κατάσταση, τα δομικά σωματίδια κινούνται άτακτα προς όλες τις διευθύνσεις, καθώς οι δυνάμεις συνοχής είναι αμελητέες. Έτσι στα αέρια δεν έχουμε ούτε καθορισμένο σχήμα, ούτε όγκο. Μάλιστα εδώ προκύπτουν σημαντικές μεταβολές των όγκων, όταν μεταβάλλεται η θερμοκρασία ή και η πίεση.

Όταν αυξάνεται η θερμοκρασία τα σώματα περνάνε από την στερεά κατάσταση στην υγρή και από την υγρή στην αέρια, ενώ όταν αυξάνεται η πίεση περνάνε από την αέρια στην υγρή και από την υγρή στη στερεά.

Η μετατροπή από την στερεά κατάσταση στην υγρή ονομάζεται τήξη, ενώ το αντίστροφο πήξη. Η μετατροπή από την υγρή στην αέρια ονομάζεται εξάτμιση ενώ το αντίστροφο υγροποίηση.

Παρακολουθήστε τις μετατροπές ουσιών αλλάζοντας την θερμοκρασία και την πίεση. (University of Colorado)

  • Share:
author avatar
Ν. ΜΠΕΚΙΑΡΗΣ
Ονομάζομαι Νίκος Μπεκιάρης, έχω σπουδάσει χημεία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εργάζομαι στη μέση εκπαίδευση. Εδώ και αρκετά χρόνια με απασχολούν θέματα χημείας και εκπαίδευσης με τα μέσα που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία. Από το 1993 έχω ασχοληθεί με την παραγωγή εκπαιδευτικού λογισμικού, εκπαιδευτικά multimedia CD και εκπαιδευτικά web sites. Στις μεταπτυχιακές σπουδές μου στο ΔιΧηΝΕΤ (Διδακτική της Χημείας και ΝΕες Τεχνολογίες) ασχολήθηκα κυρίως με θέματα e-learning και εφαρμογής των σε ομάδες μαθητών.

Previous post

Διαλύματα
13 Σεπτεμβρίου 2011

Next post

Εισαγωγή στην οργανική χημεία
13 Σεπτεμβρίου 2011

You may also like

ozon
Μία τρύπα στον ουρανό
25 Δεκεμβρίου, 2019
Βιοκαύσιμα
Βιοκαύσιμα
26 Νοεμβρίου, 2012
QRC diplos_desmos-karvonylio
Quick Reference Cards Αντιδράσεις Οργανικής Γ’ Λυκείου
13 Φεβρουαρίου, 2012

Leave A Reply Ακύρωση απάντησης

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Άρθρα

  • Μία τρύπα στον ουρανό
  • Τέσσερα νέα στοιχεία του Περιοδικού Πίνακα
  • Συνέδριο του Solvay 1927
  • Μάζα και βάρος
  • Υλικό από προγράμματα

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.